TRANSFER HABERLERİ

5 Aralık 2022 Pazartesi

ORTACA'LI ÖĞRETMENLER BRAGA'DAN DÖNDÜ

“Yetişkin Eğitiminde Bilimsel Yöntem ve Tecrübeler” projesi kapsamında 28 Kasım-3 Aralık tarihleri arasında eğitimlerini Braga'da gerçekleştiren Ortaca'lı Öğretmenler yurda döndü.

AB Erasmus+ programı çerçevesinde Dış İşleri Bakanlığına bağlı AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (Ulusal Ajans) tarafından desteklenen Ortaca Şehit Mehmet Kaya Halk Eğitim Merkezi'nin Erasmus+ yetişkin eğitimi  çerçevesinde hazırlamış olduğu “Yetişkinlerin Eğitiminde Bilimsel Yöntem ve Tecrübeler” isimli proje kapsamında 28 Kasım-3 Aralık tarihleri arasında eğitimlerini Protekiz’in Braga şehrinde gerçekleştiren öğretmenler Ortaca'ya döndü.

“Yetişkinlerin Eğitiminde Bilimsel Yöntem ve Tecrübeler” isimli proje Ortaca Şehit Mehmet Kaya Halk Eğitim Merkezimizdeki kurslarda görev alan öğretmenlerin yetişkin eğitimi alanında Portekiz’de eğitim görmelerine yönelik olarak hazırlandı.

Portekiz’de eğitimlerini tamamladıktan sonra Avrupa’daki yetişkin eğitiminde görev yapan eğitmenlerle iletişim ve işbirliğine gidebilecekleri, işbirliğini sürekli hale getirerek uzun süreli olarak  tecrübelerden faydalanma yoluna gidecekleri, böylece Ortaca Şehit Mehmet Kaya Halk Eğitim Merkezine ve kursiyerlerine önemli avantajlar sağlayacağı ifade edildi.

Öğretmenlerin eğitimlerinden artan zamanlarını da kültürel amaçlı şehir gezileri ve  okul ziyaretleri şeklinde gerçekleştirirken, bu kapsamda yetişkinlere dönük eğitim veren Esprominho 'ya da bir ziyaret gerçekleştirdiler. Yetişkin eğitimindeki Uygulamalar sınıf ve atölyeleri gözlemleyerek, tecrübe paylaşımında bulundular. Proje'de Portekiz'deki eşdeğer kurumlarla sürdürülebilir bir işbirliği, yöntem ve tecrübe paylaşımı hedefleniyor.

SERVET SARUN
















Hiç yorum yok: